Diplomanti srednjih škola predstavljaju ulaz visokoškolskih ustanova, zbog čega je izazov svake visokoškolske ustanove da identifikuje ključne preferencije, koje u najvećoj mjeri utječu na donošenje konačne odluke diplomanata srednjih škola na izbor fakulteta, odnosno univerziteta. Svrha ovog rada je da se na naučnim osnovama, provođenjem empirijskog istraživanja na uzorku N = 2.304 diplomanta srednjih škola Zeničko-dobojskog kantona, identifikuju najznačajniji faktori, koji utječu na preferencije, kojim se diplomanti rukovode prilikom donošenja odluke o izboru fakulteta. U svrhu identifikovanja preferencija diplomanata srednjih škola, kreiran je model hipoteza istraživanja strukturiran od 11 nezavisnih varijabli, od kojih svaka u instrumentu istraživanja ima 5 indikatora koji opisuje svaku od varijabli. Za potrebe statističkih analiza korišteni su sljedeći programi: Microsoft Excel, Statistički program za društvene nauke (SPSS) i SmartPLS3 – SEM program. Od 11 postavljenih hipoteza istraživanja, 7 hipoteza je potvrđeno, dok su 3 opovrgnute. Na osnovu rezultata provedenog istraživanja, identifikovani su faktori, koji utječu na preferencije prilikom donošenja odluke o izboru fakulteta, rangirani po važnosti, od najvažnijeg do najmanje važnog kako slijedi: (1) Lokacija fakulteta; (2) Studijski programi; (3) Kvalitet nastavnog procesa i nastavnog osoblja; (4) Sigurnost zaposlenja; (5) Troškovi studija; (6) Preporuke drugih; (7) Promotivne aktivnosti; (8) Lakoća studiranja; (9) Saradnja; (10) Lične karakteristike.
Cite as:
Isaković S, Kulović Dž and Ensar Mekić E. (2021) Uloga i značaj preferencija diplomanata prilikom donošenja odluke o izboru fakulteta. Quality 2021 (S.Brdarević, S. Jašarević, editors)”, ISSN 1512-9268, Neum, B&H, 17-19 June 2021., pp. 367-375
DISCLAIMER: Professional – scientific papers published in Conference proceedings are published in the original. Papers were reviewed by members of the Scientific Committee. Authors are responsible for technical and linguistic correctness of the text. WARNING: This is an open access publication which means that all content is freely available without charge to the user or his/her institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles in this journal without asking prior permission from the publisher or the author. This is in accordance with the BOAI definition of open access. The greatest possible effort is put to ensure that the Proceedings are complete and accurate, but it does not imply any warranty or liability. The authors and publisher have no obligation or responsibility to any person or entity in connection with any damage or loss due to the information published in the Conference Proceedings.