Author(s):Keywords:
Haris Muhić, Hazim Bašić, Almira Softić, Haris Memić (B&H)Visoko obrazovanje, akreditacija, okvir kvalifikacija
Abstract:
Djelovanje ustanova visokog obrazovanja zavisi od društvenog, ekonomskog, političkog i socijalnog konteksta u kojem egzistiraju. Evropski integracijski procesi, koji su prvobitno obuhvatali područja ekonomije, prava i transporta ljudi, roba, usluga i kapitala, prošireni su i na prostor visokog obrazovanja. Od nacionalnih sistema visokog obrazovanja očekuje se da budu usklađeni s evropskim standardima u ovoj oblasti. Stoga, uspostava nacionalnih agencija za akreditovanje, koje su zadužene za eksternu dimenziju osiguranja kvaliteta, kao i donošenje nacionalnog okvira kvalifikacija kao referentnog okvira za izlazna akademska zvanja, predstavlja izraz obrazovne politike neke države. U radu se analizira trenutna usklađenost procesa akreditovanja u Bosni i Hercegovini sa standardima EU. Ravnopravna pozicija nacionalnih agencija za akreditovanje unutar evropske mreže agencija predstavlja završni formalni čin izgradnje koherentnog sistema osiguranja kvaliteta. Ova završna etapa u slučaju bh nacionalne agencije je zaustavljena zbog poteškoća u postizanju njene potpune nezavisnosti od političkih uticaja.
Cite as:
Haris Muhić, Hazim Bašić, Almira Softić, Haris Memić (2023). Izazovi integracije bosanko-hercegovačkog visokog školstva u evropski prostor visokog obrazovanja. Quality 2023 (S. Jašarević, S. Brdarević, editors), ISSN 1512-9268, Neum, B&H, 19-21 June 2023., pp. 251-255
037-Q23-023


DISCLAIMER: Professional – scientific papers published in Conference proceedings are published in the original. Papers were reviewed by members of the Scientific Committee. Authors are responsible for technical and linguistic correctness of the text.
WARNING: This is an open access publication which means that all content is freely available without charge to the user or his/her institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles in this journal without asking prior permission from the publisher or the author. This is in accordance with the BOAI definition of open access.
The greatest possible effort is put to ensure that the Proceedings are complete and accurate, but it does not imply any warranty or liability. The authors and publisher have no obligation or responsibility to any person or entity in connection with any damage or loss due to the information published in the Conference Proceedings.

Recommended Articles