Author(s):Keywords:
Damir Zenunović, Mensur Herić (B&H)radno opterećenje studenata, kvalitet učenja, visoko obrazovanje
Abstract:
Mentalno procesiranje višeg reda kao odlika kvalitetnog, dubinskog učenja studenata, podrazumijeva rezervisanje razumnog vremena za specificirane aktivnosti kako bi studenti s pažnjom mogli pristupiti njihovom izvršavanju. Pridobijanje studenata za ulogu partnera u aktivnostima kreiranja i sticanja znanja na univerzitetu zasniva se na odmjerenosti obaveza, ciljanjem izazovnosti i izbjegavanjem preopterećenosti, kao i njihovoj raznovrsnosti. Prihvatajući složenost prirode konstrukta radno opterećenje studenta, fokus je usmjeren ka osvjetljavanju vremenske dimenzije. Stoga, u radu se ispituje mogućnost kvantificiranja radnog opterećenja studenta kako bi se doprinijelo kreiranju pretpostavki za njegovanje kvalitetnog učenja kao komponente kvaliteta obrazovanja na univerzitetu.
Cite as:
Damir Zenunović, Mensur Herić (2023). Uloga radnog opterećenja studenata u osiguravanju kvaliteta učenja. Quality 2023 (S. Jašarević, S. Brdarević, editors), ISSN 1512-9268, Neum, B&H, 19-21 June 2023., pp. 257-262
038-Q23-017


DISCLAIMER: Professional – scientific papers published in Conference proceedings are published in the original. Papers were reviewed by members of the Scientific Committee. Authors are responsible for technical and linguistic correctness of the text.
WARNING: This is an open access publication which means that all content is freely available without charge to the user or his/her institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles in this journal without asking prior permission from the publisher or the author. This is in accordance with the BOAI definition of open access.
The greatest possible effort is put to ensure that the Proceedings are complete and accurate, but it does not imply any warranty or liability. The authors and publisher have no obligation or responsibility to any person or entity in connection with any damage or loss due to the information published in the Conference Proceedings.

Recommended Articles