Author(s):Keywords:
Nevzudin Buzađija, Denis Čeke (B&H)softversko inženjerstvo, jednofaktorska analiza, neformalno obrazovanje, GitHub, uspjeh
Abstract:
Svrha istraživanja je ispitati uticaj neformalnog obrazovanja na uspjeh studenata softverskog inženjerstva. Istraživanje ima za cilj da istraži uticaj spola, razloga upisa studija softverskog inženjerstva, godine studija, pohađanja neformalnog obrazovanja i posjedovanje projekta na GitHub-u (web stranica za hosting kodiranja) na prosjek ocjena studenata softverskog inženjerstva. Ovo istraživanje koristi pristup kombinovanih metoda, koristeći kvantitativne i kvalitativne tehnike prikupljanja i analize podataka. Rezultati istraživanja pokazuju da neformalno obrazovanje i razlog upisa studija softverskog inženjerstva ima statistički značajan uticaj na trenutni uspjeh studenata. Ovo je jasan pokazatelj da formalno obrazovanje treba razmišljati o transformaciji izvođenja nastave u pravcu kombinovanja specijaliziranih platformi koje bi umrežili studente prema području interesovanja u softverskom inženjerstvu.
Cite as:
Nevzudin Buzađija, Denis Čeke (2023). Uticaj neformalnog obrazovanja na uspjeh studenata softverskog inženjerstva. Quality 2023 (S. Jašarević, S. Brdarević, editors), ISSN 1512-9268, Neum, B&H, 19-21 June 2023., pp. 335-340
050-Q23-052


DISCLAIMER: Professional – scientific papers published in Conference proceedings are published in the original. Papers were reviewed by members of the Scientific Committee. Authors are responsible for technical and linguistic correctness of the text.
WARNING: This is an open access publication which means that all content is freely available without charge to the user or his/her institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles in this journal without asking prior permission from the publisher or the author. This is in accordance with the BOAI definition of open access.
The greatest possible effort is put to ensure that the Proceedings are complete and accurate, but it does not imply any warranty or liability. The authors and publisher have no obligation or responsibility to any person or entity in connection with any damage or loss due to the information published in the Conference Proceedings.

Recommended Articles