Author(s):Keywords:
Nevzudin Buzađija (B&H)Kombinovano obrazovanje, faktorska analiza, digitalni materijal, IT kompetencije
Abstract:
Danas, kada imamo ograničenja sprovođenja obrazovanja u učionici zbog Covid-19 sve više imamo problema zbog nedostatka IT kompetencija učenika i profesora. Rad će da prikaže faktore koji su najveća ograničenja kvalitetnom online segmentu nastave u okviru kombinovanog sistema obrazovanja. Faktorskom analizom će se grupisati faktori koji predstavljaju nedostatke online nastave prema mišljenju profesora i učenika. Cilj je da se poboljšaju ishodi učenja u okviru online nastave i da se pravilnim pristupom edukaciji profesora i učenika otklone glavna ograničenja za kvalitetan obrazovni sistem. Ovim bi se nastojalo u budućnosti da se poboljšaju PISA i TIMSS rezultati. Online nastava u budućnosti će biti sastavna komponenta obrazovanja i po prestanku djelovanja Covid-19. U BiH postoji otpor profesora prema promjenama u obrazovanju u korist primjenjivih znanja zbog straha i nedovoljnih kompetencija koje bi trebali da nadograđuju.
Cite as:
Buzađija N (2021) Ograničenja online nastave usljed nedostatka IT kompetencija. Quality 2021 (S.Brdarević, S. Jašarević, editors)”, ISSN 1512-9268, Neum, B&H, 17-19 June 2021., pp. 309-318
048-Q21-110


DISCLAIMER: Professional – scientific papers published in Conference proceedings are published in the original. Papers were reviewed by members of the Scientific Committee. Authors are responsible for technical and linguistic correctness of the text.
WARNING: This is an open access publication which means that all content is freely available without charge to the user or his/her institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles in this journal without asking prior permission from the publisher or the author. This is in accordance with the BOAI definition of open access.
The greatest possible effort is put to ensure that the Proceedings are complete and accurate, but it does not imply any warranty or liability. The authors and publisher have no obligation or responsibility to any person or entity in connection with any damage or loss due to the information published in the Conference Proceedings.

Recommended Articles