timss 2019, urbana i ruralna sredina, socio-ekonomski status, postignuća učenika
Abstract:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike u postignućima u matematici ostvarene na TIMSS 2019 istraživanju u ruralnim i urbanim školskim sredinama u Bosni i Hercegovini, te ispitati strukturu socio-ekonomskog statusa učenika škola učesnica u istraživanju i njihova postignuća, te u odnosu na veličinu grada u kojoj se nalazi škola. U istraživanju je sudjelovalo 5628 učenika četvrtih razreda 178 osnovnih škola, od čega su 2876 dječaka i 2752 djevojčice. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u postignućima iz matematike između ruralnih i urbanih školskih sredina, pri čemu su učenici iz urbanih sredina imali bolje rezultate . Međutim, zanimljivo je da je utjecaj socio-ekonomskog statusa na postignuća u matematici bio manje izražen na postignuća učenika u matematici. Učenici u Bosni i Hercegovini postigli su rezultate u matematici ispod prosjeka OECD-a , što ukazuje na važnost proučavanja faktora koji utiču na potignuća učenika u matematici. Ovi rezultati mogu biti korisni za dalje istraživanje i razvoj obrazovnih politika s ciljem poboljšanja obrazovnih rezultata učenika u Bosni i Hercegovini.
Cite as:
Naida Bikić, Vehid Kurtić, Nevzudin Buzađija (2023). TIMSS 2019: Razlike u postignućima učenika u matematici u ruralnim i urbanim školskim sredinama u Bosni i Hercegovini. Quality 2023 (S. Jašarević, S. Brdarević editors)”, ISSN 1512-9268, Neum, B&H, 19-21 June 2023., pp. 369-376
DISCLAIMER: Professional – scientific papers published in Conference proceedings are published in the original. Papers were reviewed by members of the Scientific Committee. Authors are responsible for technical and linguistic correctness of the text. WARNING: This is an open access publication which means that all content is freely available without charge to the user or his/her institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles in this journal without asking prior permission from the publisher or the author. This is in accordance with the BOAI definition of open access. The greatest possible effort is put to ensure that the Proceedings are complete and accurate, but it does not imply any warranty or liability. The authors and publisher have no obligation or responsibility to any person or entity in connection with any damage or loss due to the information published in the Conference Proceedings.